باش طبی

فوم هوشمند نسبت به سایر اسفنج‌ها، انعطاف‌پذیری بیش‌تری دارد و با سرعت بیش‌تری با فرم بدن سازگار می‌شود که همین امر به سلامتی بدن کمک می‌کند.

ویژگی‌های فوم هوشمند عبارت است از:

– انطباق سریع با بدن

– برگشت‌پذیری سریع به حالت اول

– تسهیل جریان گردش خون

– پیشگیری از گرفتگی عضلات

– پیشگیری از درد در ناحیه ستون فقرات

انواع بالش‌ها:

بالش ارگونومیک

این نوع بالش ارگونومیک به حفظ حالت مناسب ستون فقرات در هنگام خواب کمک می‌کند. ارتفاع بالش در دو سر آن یکسان نیست. سمت بلندتر مناسب برای خوابیدن به پهلو و سمت کوتاه‌تر مناسب برای خوابیدن به پشت می‌باشد.

جنس بالش از دو نوع فوم کلاسیک و فوم هوشمند است.

بالش طبی

بالش طبی زانو

– جهت حفاظت بیش‌تر از بدن و راحتی بیش‌تر در خواب

– راحتی بیش‌تر در خوابیدن به پهلو

– مناسب برای افرادی که از درد پشت رنج می‌برند

– فراهم کردن موقعیت مناسب برای ستون فقرات، لگن خاصره و پاها

– راحتی بیش‌تر در قسمت تحتانی ستون فقرات

– مهربان با زانو

– ضدآلرژی

بالش دارای رویه نرم

قابلیت ارتجاعی فوق‌العاده لاتکس در این بالش‌ها، راحتی بی‌نظیری را به ارمغان آورده است. می‌توان بالش را به هر شکلی فرم داد.

از خواص منحصر این بالش می‌توان به دوام بالا، قابلیت شکل‌پذیری بی‌نظیر و منافذی برای تهویه هوا اشاره کرد.

بالش طبی

 بالش با ظاهر معمولی

این بالش همان شکل سنتی بالش را دارد و در عین حال با مموری فوم فوق‌العاده مدرن، امکان خوابی آسوده را فراهم می‌کند.

به محض تماس با بالش، سیم بیوکلاسیک فرم سر را به خود گرفته و در هنگام خواب از قسمت‌های حساس سر و گردن محافظت می‌کند.

بالش طبی

بالش مخصوص شانه و گردن

این بالش شانه و گردن را به‌راحتی در بر می‌گیرد و از آن‌ها محافظت می‌کند.

انتهای منحصر بالش، متناسب با گودی گردن و شانه‌ها سبب حفاظت فوق‌العاده گردن و شانه‌ها می‌شود و فرد هر روز سرحال و با نشاط از بستر برمی‌خیزد.

بالش طبی

بالش شیاردار

 

شکل و جنس این بالش‌ها نسبت به سایر بالش‌های ارگونومیک متمایز است. شکل خلاقانه این بالش برای حفظ سلامتی سر و گردن در وضعیت‌های متفاوت بدن در موقع خواب بسیار مناسب است.

وجود شیارها در رویه بالش موجب جریان هوا می‌شود و همین امر سبب کاهش تعریق در زمان خواب می‌گردد.

بالش طبی

 

بالش خوب و استاندارد از چه ویژگی هایی باید برخوردار باشد؟

بالشهای الیافی به ۳ دسته الیاف طبیعی (پنبه ای) ، الیاف توپی شکل (بال فایبر) و الیاف رشته ای (میکروفایبر) تقسیم می شوند. الیاف بال فایبر با توجه به ساختار توپی و تیله ای شکل خود بر اثر استفاده و وارد آمدن فشار سر، بر روی هم میلغزند و شکل و حالت خود را از دست نمی دهند ، بنابراین این بالش ها از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

ولی این موضوع سبب نمی شود که ما از بالش خودمان سالیان دراز استفاده کنیم زیرا درون بالش محیط مناسبی برای رشد انواع باکتری ها، قارچ ها و ساس ها می باشد. ساس هایی که در طول عمر خود بالغ بر ۵۰۰ بار تخمگذاری می کنند و با شستشو نیز از بین نمی روند و این برای ما اصلا خوشایند نیست که در کنار این موجودات مزاحم زندگی کنیم. از لحاظ بهداشتی طول عمر مفید و استاندارد بالش ها بین ۱۲ الی ۱۵ ماه می باشد که ما باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

چرا بالش های هتلی اینقدر محبوب هستند؟

دسته دیگر، بالش ها با الیاف میکروفایبر می باشند که ساختار رشته ای و بسیار نازکی از لحاظ ضخامت دارند. این میزان ضخامت با واحدی به نام دنیر (denier) اندازه گیری می شود . از آنجایی که این الیاف بسیار نازک هستند و یا به اصطلاح از دنیر پایینی برخوردارند بنابراین بر اثر استفاده و وارد آمدن فشار سر بر روی آن، در هم تنیده نمی شوند و هوا به راحتی در میان این الیاف جریان خواهد داشت، در نتیجه از طول عمر بالایی برخوردارند، ولی نباید نکته ای که در مورد طول عمر مفید و بهداشتی بالش در بالاتر متذکر شدیم را فراموش کنید. به این دسته از بالش ها که از نرمی و کیفیت بالا و محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردارند.

چه نکاتی را در انتخاب بالش پر باید در نظر گرفت؟

بالش های پر نیز طرفداران زیادی دارند اما در انتخاب این نوع از محصول باید دقت لازم را داشته باشید که از برندی خرید نمایید که از اعتبار بالایی در بازار برخوردار باشد. قو پرنده ای آبزی از دسته اردکیان می باشد که غاز و اردک را نیز در بر می گیرد و از آنجایی که حیوانی محافظت شده می باشد در نتیجه محصولی که با پر این حیوان تولید شود قاعدتا از قیمت بالایی برخوردار خواهد بود از این رو تولید این محصول بازار بکری را برای افراد سودجو فراهم آورده است که از پر مرغ و دیگر حیوانات به جای قو استفاده کرده و سود زیادی را نصیب خود خواهند کرد. نکته حائز اهمیت دیگر نحوه شستشو و ترکیب پر می باشد که باید کاملا اصولی انجام شود تا بتواند بهداشت و سلامت خواب ما را تامین کند.

نحوه عملکرد بالش های طبی مموری فوم به چه صورت است؟

در پایان به بررسی بالش های مموری فوم می پردازیم که جایگاه ویژه ای را برای خود در بازار کسب کرده اند. این بالش ها از نوعی فوم هوشمند به نام مموری فوم تهیه شده اند. فوم هوشمند (مموری فوم) با ماده ای که دانسیته و چگالی آن بالا می باشد به نام فوم پلی یورتان ؛ تشکیل می شود که تجهیزات پزشکی و صنعت تشک خواب از آن بهره فراوان می برند. فوم پلی یورتان دسته ای از مواد می باشند که رفتاری میان دو خاصیت ویسکوز بودن و کشسان بودن از خود نشان می دهند. این نوع فوم ها در واکنش به حرارت بدن و فشار وارد شده واکنش نشان داده و کمتر از چند دقیقه حالت و قالب بدن را به خود می گیرند و باعث کاهش کوفتگی و درد عضلات و نیز ایجاد گردش خون متناسب با آناتومی بدن می شوند از این رو به آن فوم هوشمند نیز گفته می شود. بالش های مموری فوم پیشنهادی ایده آل برای کسانی است که با درد گردن، دست و پنجه نرم می کنند و از این موضوع رنج می برند.