چگونه تشک طبی را تشخیص دهیم؟

کیفیت خواب شما به کیفیت تشک و بالش شما وابسته است. تشک خوب تشکی است که سبب آرام شدن بدن شما و شل شدن عضلات‌تان شود و در عین حال، ستون فقرات شما روی آن احساس راحتی کند. عقاید و ایده‌های متفاوتی در مورد یک تشک خوب و تشک طبی وجود دارد. قطعا هر انسانی باید در شبانه روز معادل ۷ الی ۸ ساعت را در خواب بگذراند تا بتواند تجدید قوای فکری و جسمی کند، پس چه بهتر اینکه در این روند از عوامل و ابزارهایی همچون تشک طبی و خوب و کالایی خواب استاندارد استفاده کند.تشک و کالای خواب زنیت با توان تولید بالای خود، انقلابی در صنعت تولید تشک ایران محسوب می شود. استفاده از جدید ترین و با کیفیت ترین مواد اولیه همراه با دانش فنی بروز جهان در مجموعه تولیدی ویستر، راحتی غیر قابل توصیفی را بر بالین شما می آورد.

پیش از اینکه به فروشگاه بروید و مشغول خرید تشک طبی بشوید، ابتدا باید بدانید که نیاز شما در زمان خواب چیست. یک لحظه صبر کنید و در مورد شیوه زندگی خود فکر کنید؛ موقعیت بدن خود را بسنحید؛ در چه وضعیتی احساس راحتی می کنید؟ بعد به فضایی که در اختیار دارید فکر کنید. اگر متاهل هستید حتماً با همسرتان به خرید تشک بروید. این مهم است که تشکی را خریداری کنید که هم نیازهای شما را برآورده سازد و هم همسرتان در آن احساس راحتی و آرامش داشته باشد.

 

چگونه تشک طبی را تشخیص دهیم؟

یکی از رایج ترین نام های تشک در بازار تشک طبی است. همانگونه که از نام این تشک پیداست، اینگونه تشک ها باید به لحاظ پزشکی کاملا مناسب فیزیک بدن انسان باشد. اما آیا واقعا این تشک‌ها طبی هستند؟ آیا هر تشکی را می توان با نام طبی خریداری نمود؟
تشک طبی، تشکی استاندارد است که از اسفنج‌های فشرده ساخته شده باشد. این تشک‌ها مطابق با ارگونومیک بدن انسان طراحی شده‌اند و به دلیل سفتی و انعطاف پذیری کمی که دارند برای افرادی که دچار مشکلات دیسک کمر، گودی کمر، مشکلات ناحیه گردن، گرفتگی‌های عضلانی و … هستند بسیار مناسب است. تشک طبی با کاهش فشار در ستون فقرات به آن استراحت داده و باعث کاهش دردهای عضلانی و دردهای وابسته به ستون فقرات می‌شود.تشک های طبی نسبت به سایر تشک ها سفت تر هستند، اما سفتی آنها به گونه ای نیست که بتوان آن را با سختی زمین برابر دانست.

تشک طبی چیست؟

تشک های طبی فنر ندارند و از جنس فوم ، یونولیت یا اسفنج فشرده ساخته می شوند . این نوع از تشکها معمولا سفت هستند و عمر کمتری نسبت به سایر تشکها دارند زیرا به خاطر اینکه سفت و شکننده هستند پس از مدتی جای قوسهای بدن روی آن بصورت فرورفتگی و برآمدگی خود نمایی میکند .

تشک طبی چیست

تشک طبی چیست

۱- ویژگی‌های تشک طبی

  • فنریت متعادل تشک طبی و عدم فرو رفتکی تشک بیش از حد در اثر فشار
  • انعطاف‌پذیری اندک تشک برای انطباق با قوس‌های بدن
  • سفتی و نرمی متناسب تشک با مشکلات بدن فرد بیمار
  • تهویه مناسب و عایق ضد آلرژی و ضد باکتریال تشک طبی
  • پارچه مناسب تشک طبی و دوخت محکم و خوب تشک طبی
  • فنرهای قویتشک طبی با فشردگی بالا

۲- تشک طبی اما تقلبی

امروزه در بازار با تشک های طبی بسیاری از برندهای گوناگونی تهیه می‌شوند. سودجویانی وجود دارند که با استفاده از نام تشک طبی تشک‌های تقلبی که از یونولیت فشرده ساخته شده اند را به عنوان تشک طبی به فروش می رسانند. این تشک ها بسیار سبک و ارزان قیمت هستند به همین علت بسیاری از افراد که با خصوصیات یک تشک خوب آشنا نیستند تشک های یونولیتی را به عنوان تشک‌های طبی خریداری می‌کنند.
این تشک‌ها به دلیل عدم انعطاف پذیری ممکن است آسیب‌های جدی را به ستون فقرات شما وارد کنند. همچنین تشک یونولیتی عمر کوتاهی دارد و پس از مدت کوتاهی شکسته و خراب می‌شود. این تشک‌ها پس از شکستگی دیگر قابل استفاده نیستند. در هنگام خرید تشک طبی حتما به استاندارد بودن تشک توجه نمایید. فریب سبکی و قیمت پایین تشک‌های تقلبی را نخورید

هرچند تولید صنعتی کالای خواب در ایران عمری نزدیک به نیم قرن دارد؛ اما هنوز نتوانسته نزد مردم کشور جایگاهی مطلوب به دست آورد و برهمین اساس بخش عمده نیاز خانوارها از طریق کالای وارداتی ارزان قیمت تامین می شود. از سویی دیگر برخی شرکت های تولیدی داخلی با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های روز اروپا و با پتانسیل تولید بالا همچون ویستر نمی‌توانند محصول با کیفیت را با قیمت نازل عرضه کنند. از این رو به دلیل عدم آگاهی مصرف کننده که نتیجه اطلاع رسانی ضعیف نهاد‌های مسئول است، مردم به سوی خرید کالاهای درجه چندم خارجی (یا به اسم خارجی) می روند که این امر می‌تواند اثرات جدی بر سلامت مصرف کننده داشته باشد.

بنابراین کالای خارجی بی کیفیت و حتی درجه ۳ اما ارزان که امروزه مونس حداقل ۷ ساعت از زندگی روزانه ایرانی ها شده است؛ دارای اشکالاتی بوده که نه تنها در بلند مدت، بلکه با گذشت چند شبانه روز عوارض و آسیب های خود را نشان خواهد داد. به عنوان مثال این آسیب ها و بیماری ها می تواند نشات گرفته از وجود ریزگردهایی باشد که از الیاف نامرغوب و غیر استاندارد به کاررفته درتشک ها پخش می شود. البته کمر دردهای مزمن نیز حاصل فنرهای غیر استانداردی بوده که به طور مناسب و دقیق جاگذاری و متصل نشده است.