تفاوت انواع تشک طبی و فنری موجود در بازار


بدخوابی یکی از مشکلاتی است که می‌تواند توانایی افراد را در طول روز تحت شعاع قرار داده و بازدهی آن‌ها را در کار به شدت کاهش دهد و در طولانی مدت منجر به کاهش سلامتی و طراوات آن‌ها شود. به همین دلیل است که روانشناسان همواره خواب با کیفیت را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین فاکتورهای سلامتی و تندرستی مطرح می‌کنند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا به نقل از زنبیل، تشک مناسب اولین عاملی است که به صورت مستقیم بر خواب افراد تاثیرگذار است. پس آشنایی با انواع تشک و مزایا و معایب هر کدام، به انتخاب بهترین گزینه که برای هر شخص با دیگری متفاوت است، کمک خواهد کرد.

آشنایی با انواع تشک وقتی اهمیت خود را نشان می دهد که به قصد خرید وارد بازار می‌شوید و با تنوع بی‌انتهایی از برندها و مدل‌های مختلف برخورد می‌کنید. برندهایی که یا ناشناخته‌اند، یا بسیار معروف. اما برندهای معروف هم در این بازار ممکن است چندان قابل اعتماد نباشند. امروزه هر محصولی از برندهای پرطرفدار دارای مدل تقلبی هم هستند که بازار لوازم خواب و تشک هم از این قاعده مستثنا نیست. شما با مطالعه این گزارش که توسط متخصصان فروشگاه اینترنتی زنبیل تهیه شده، با انواع تشک و روش‌هایی برای تشخیص مدل اصل از تقلبی آشنا خواهید شد.

انواع تشک

در این متن به دونوع از پرطرفدارترین انواع تشک‌های موجود در بازار، یعنی تشک فنری و تشک طبی پرداخته خواهد شد.

تشک فنری

تشک‌های فنری به عنوان ساده‌ترین نوع تشک‌ها شناخته می‌شوند که در مقایسه با انواع دیگر ارزان‌تر هستند. در این تشک‌ها از فنر جهت افزایش نرمی تشک استفاده می‌شود. تشک‌های فنری در دو نوع با فریم و بدون فریم تولید می‌شوند. هر دو مدل از تشک‌های فنری برای افرادی با وزن زیر ۶۰ کلیوگرم مناسب است. این تشک‌ها به علت حالت ارتجاعی بالایی که دارند برای افرادی که به ارتعاشات فنرها در هنگام جابجایی حساس هستند، چندان مناسب نیستند.

این نوع تشک‌ها را از لحاظ نوع فنر نیز می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: فنر متصل و فنر منفصل

فنر متصل