تشک طبی فنری

تشک یاتاک دنیاسی

پزشکان بر این عقیده اند که فراهم آوردن محل خوابی مناسب در هنگام شب از جمله بهترین راه هایی است که میتوانید برای استراحت دادن به عضلات و مفاصل بدن در پیش بگیرید. در واقع بدن در وضعیتی میتواند به طور طبیعی و راحت به استراحت بپردازد که ستون فقرات در حالت صحیح قرار داشته باشد. که این مسئله با در اختیار داشتن یک تشک مناسب قابل حل است. اگر تشک شما متناسب با بدنتان نباشد ماهیچه ها در تمام طول شب به فعالیت می پردازند تا بتوانند تعادل بدن را حفظ نمایند. این مسئله از جمله مهمترین دلایلی است که حس درد و خشکی در زمان بیدار شدن برای افراد پدید می آید. اما نکته اینجاست با توجه به پیشرفت های بسیار زیادی که در علم و تکنولوژی رخ داده انواع مختلفی از تشک روانه بازار شده که از معروف ترین آنها میتوان به تشک طبی فنری اشاره کرد.

تشک طبی فنری

در این مقاله در نظر داریم به معرفی تشک طبی فنری بپردازیم و با بیان مزایا و چگونگی انتخاب تشک، کار شما را در حین خرید آسان کنیم. با ما همراه باشید.

آیا تشک طبی فنری مفید است؟

اگر کمی به اطراف و فروشگاه های مرتبط با کالای خواب نگاه کنید متوجه می شوید که این روزها تشک طبی فنری و حتی اسفنجی به راحتی جایگزین تشک های قدیمی و دست دوز شده اند و دیگر کمتر کسی می تواند صدای پنبه زن ها را در کوچه و محلات بشنود. اما نکته دقیقا همینجاست که با توجه به اینکه ما تقریبا اکثر عمرمان را بر روی همین تشک ها سپری می کنیم و این امر ارتباط مستقیمی با سلامت ما دارد. پس این مسئله اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند که از چه تشکی برای داشتن خوابی راحت استفاده کنیم.

نکته بسیار جالبی که در رابطه با تشک طبی فنر وجود دارد این است که انواع مختلفی از این تشک ها به بازار عرضه شده که توانایی پیچیده شدن به صورت رول را در اختیار مصرف کننده می دهد تا امکان انتخاب و تغییر محل خواب برای آنها وجود داشته باشد. همچنین باید دقت کنید آن دسته از افرادی که به پهلو می خوابند و به طور مکرر از پهلویی به پهلوی دیگر می روند باید از تشک طبی فنری نرم استفاده کنند زیرا نحوه قرارگیری این افراد برای کاهش فشار بر روی ستون فقرات اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

همچنین باید بدانید که آن دسته از افرادی که بر روی شکم می خوابند و یا بیشتر از ۹۵ کیلوگرم وزن دارند باید از تشک طبی فنری سفت استفاده کنند. زیرا این نوع تشک ها باعث می شود که وضعیت ستون فقرات و کمر آنها ثابت باقی بماند. و از بروز درد در قسمت های پایینی کمر پیشگیری شود.

تشک هایی که از نرمی متوسطی بهره مند هستند برای آن دسته از افرادی مناسب است که به طور مداوم در حال تغییر حالت خواب خود هستند اما با این وجود نیاز است که از ستون فقرات خود مراقبت کنند. این تشک ها برای آنهایی که به پشت می خواببند و پایین کمر آنها باید به طرز صحیح قرار داشته باشد انتخاب بسیار مناسبی به شمار می آید.

مزایای استفاده از تشک طبی فنری

پس از مطرح کردن تمام این موارد آیا تاکنون به این فکر کرده اید که تشک طبی فنری چه مزایایی را با خود به همراه دارد؟ از همین رو باید بدانید که مزایای این نوع از تشک ها به شرح زیر می باشد:

  • از ستون فقرات حمایت می کند
  • در کاهش کمردرد نقش بسزایی دارد.
  • ساختارهای ستون فقرات را در حین خواب استراحت می دهد
  • در حین زمان خواب منجر به تجدید نیرو در ماهیچه ها و عضلات بدن می شود.

پزشکان همواره بر این عقیده اند که هم تشک های سفت و هم تشک های نرم می تواند با کمردرد برای افراد همراه باشد. در واقع در هنگام خرید تشک باید به این مسئله دقت کنید که تشک انتخابی شما نه بسیار سفت و نه بسیار قابل انعطاف و نرم باشد. در واقع تشک طبی فنری نباید به گونه ای باشد که بدن به داخل فرو رود این امر با کمردردهای شدید و همچنین تغییر فرم حالت بدن در طی دراز مدت همراه خواهد بود و با توجه به اینکه ایرانیان، سالیان طولانی از یک تشک استفاده می کنند این مسئله میتواند برای آنها مشکل ساز باشد.

ساختار تشک طبی فنری

برای اینکه بتوانید تشک طبی فنری متناسبی را برای خود انتخاب کنید اولین مسئله این است که نسبت به ویژگی ها، کارآیی و همچنین چگونگی ساختار آنها اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید. از همین رو در این قسمت به معرفی ساختار تشکیل دهنده این تشک ها میپردازیم:

  • فنر استاندارد برای ساخت این نوع تشک ها به صورت مارپیچ باز می باشد.
  • فنرهای پاکتی در آنها بکار رفته است.
  • مموری فوم که برای افرادی که از دردهای کمر و ستون فقرات رنج می برند بسیار مناسب است.
  • فوم ریلکس
  • فوم ژل، این فوم حس راحتی و همچنین خنکی موثری را در ستون فقرات افراد به وجود می آورد.
  • لاتکس، تشک لاتکس میتواند تا حدود زیادی کمردرد را کاهش دهد.
  • مواد طبیعی پر کننده

از جمله مهمترین مواردی که در حین ساخت تشک طبی فنری و همچنین تشک های ارتوپدیک باید به آن توجه شود، تراکم فوم موجود در آنها می باشد. معمولاً فوم های با تراکم بالا (۳۰ کیلو) از نحوه قرارگیری ستون فقرات و تعادل آن بهتر محافظت می کنند. فوم های با تراکم متوسط ( ۳۰ کیلو) قابلیت کمتری در فرم گیری به شکل بدن دارند. و فوم های با تراکم پایین (۲۰ کیلو) تأثیر کمتری بر کاهش کمردرد دارند.

خرید تشک طبی فنری

پس از بیان تمام موارد گفته شده در رابطه با انواع تشک طبی فنری، مسئله که اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند، دقت در حین خرید تشک طبی فنری است. در واقع برای خرید این محصول باید دقت بسیار زیادی را به کار گیرید زیرا اجناس تقلبی با شباهت بسیار زیادی در بازار موجود است، همچنین گول برندهای موجود را نخورید به سراغ محصولی بروید که بر روی آن حس خوبی را تجربه می کنید. همچنین در حین خرید تشک حتما باید به مدت چند دقیقه بر روی آن دراز بکشید و تمام جوانب آن را بسنجید. در این صورت میتوانید اطمینان داشته باشید که محصولی متناسب با بدنتان نصیبتان خواهد شد.